Een uitgebreide social media-aanpak voor Restaurant CRKL

Wie is CRKL?

Restaurant CRKL is een van dé gastronomische restaurants in Roeselare. Sam en Jolien baatten eerder De Witte Merel uit en begonnen daardoor aan een eigen verhaal met een uitstekende reputatie. Ze bouwden een volledig nieuw restaurant met een eigentijds concept en doopten het CRKL. Een verwijzing naar - u raadt het misschien al - de vele cirkels in het ontwerp. Eind 2019 opende het restaurant zijn deuren in de Diksmuidsesteenweg.

De opdracht

CRKL zette Kruisraket in voor het beheer van hun social media en om de nieuwe naam in de markt te zetten. Tijdens onze twee jaar durende samenwerking zetten we het restaurant online op de kaart en zorgden we dat de merknaam CRKL top-of-mind werd.

De contentcreatie van CRKL gebeurde steeds met de branding in gedachten. De stijl, tone-of-voice en fotografie was consistent en volgde richtlijnen die nog steeds worden gehanteerd. We zetten CRKL ook aan om persoonlijke verhalen rond Sam, Jolien en het personeel te delen. Op deze manier kregen we er bijna 1500 nieuwe volgers op zowel Instagram als Facebook bij.

    Met actieve advertising naar foodies en remarketing bereikten we potentiële klanten. We zetten campagnes op rond belangrijke orgelpunten zoals Valentijn, een nieuw menu, de lunchbox, Corona take-away en vacatures. Maar uiteraard ook rond kerst en nieuw. In 2020 bleek dit een overdonderend succes. Honderden bestellingen liepen binnen dankzij de campagne op Facebook en Instagram.

    Alle conversies en reserveringen werden gemeten. Zo wist CRKL precies wat de kost-per-lead en de ROI van al dit harde werk was.

    Vandaag zijn de eigenaars van het restaurant klaar om zelf op een kwaliteitsvolle manier hun socials te onderhouden.

      Restaurant CRKL - Roeselare

      Neem contact op

      Wil je ook je social media laten groeien maar je weet niet waar te beginnen? Of je zoekt een partner om je digitale marketing naar een hoger niveau te tillen. Just drop us a line!