Een volledig geïntegreerde digitale aanpak voor VDD

De klant

Wie is VDD Project Development?

Deze unieke projectontwikkelaar uit Brugge geeft het verleden een toekomst. Dat doen ze door de herbestemming en herwaardering van historische (erfgoed)sites op toplocaties. Enkele van hun prestigeprojecten zijn ‘Weylerkazerne’ en ‘Huis van Hamme’ in Brugge en ‘The Dome’ en ‘de Mérode’ in Brussel. Meer info over VDD vind je op www.vddprojectdevelopment.com

The Grand

Het recentste project van VDD is het voormalige ‘Le Grand Hôtel’ in Nieuwpoort. Als een van de laatste historische gebouwen aan de kust overleefde het de oorlog, raakte het in verval in de jaren ‘60 en is het nu hoog tijd voor een unieke renovatie. VDD stelde wereldbefaamde architect Sir David Chipperfield aan voor het ontwerp en is vastberaden om het beschermde monument in al haar glorie te herstellen.

De opdracht

Het doel? Dat was eenvoudig: leads genereren! De weg erheen was iets complexer. We nemen u er even mee doorheen. Januari 2021: een persbericht gaat de wereld in. De interesse in het project wakkert enorm aan zonder dat er sprake was van verkoop of zelfs maar een vergunning. De leads komen op dat moment al snel binnen. Aan ons om die leads warm te houden tot juli 2021: de start van de verkoop.

Hoe pakken we dat aan?

Met de marketing automation tool Active Campaign (waar we partner van zijn). Door ons uitgebreid contentplan en de automation funnel krijgen alle leads regelmatig mailings met info over het project en de vooruitgang ervan. Op basis van hun gedrag en door lead scoring isoleren we de ‘hot prospects’. Die groep tonen we vervolgens andere boodschappen – eerder salesgericht. Nieuwe leads – cold audiences – houden we warm met storytelling over de rijke geschiedenis van het project, de architect of de toekomstplannen. In zes maanden tijd versturen we op basis van verschillende strategieën meer dan 20 verschillende types e-mails.

Naast e-mailmarketing zetten we ook in op social media en online advertising. Remarketingcampagnes maken en houden ‘The Grand’ top-of-mind. Nieuwe doelgroepen bereiken we met gerichte boodschappen via social media, Google Ads, De Tijd & Sabato newsletters, bannering en meer … Tientallen doelgroepen en doorgedreven A/B testing maximaliseren de conversies. Begin juli klokken we af op meer dan 1000 leads. Deze groep krijgt dan ook exclusieve info over het project en de start van de verkoop.

De lancering

Dit alles zorgt ervoor dat de interesse voor ‘The Grand’ bij de lancering van de verkoop enorm is. Het persbericht schopt het tot in het VRT Journaal, VTM Nieuws en diverse Nationale kranten. De media-interesse zorgt vervolgens voor een stormloop en op 1 week tijd tellen we 1000 nieuwe leads. Het project verkoopt in een paar weken tijd 65% van alle appartementen of units. Een enorm succes. Nog dagelijks komen leads in onze marketing sales funnel terecht.

In december van 2021 lanceren we een exclusieve fysieke brochure van ‘The Grand’. Elke ‘lead’ kan deze per formulier aanvragen. Uiteindelijk sturen we 500 brochures op via de post. De actie leidt niet alleen tot nog meer engagement en buzz rond ‘The Grand’, maar zorgt ook voor verrijking van gegevens in ons CRM-systeem.

Enkele cijfers

  • 2021 levert ongeveer 3000 leads op die in onze marketing automation funnel terecht komen
  • Bijna 22.000 unieke websitebezoekers met een gemiddeld conversiepercentage van meer dan 13%. Dat is ongezien!
  • Een bereik van 200.000 unieke personen via verschillende gerichte social media-ads, zowel in Nederlands als Frans over Vlaanderen en Brussel.

De kanalen

De klant liet ons alle online marketingkanalen inzetten die wij nodig achtten. Dat waren er heel wat:

    • E-mailmarketing
    • Marketing automation
    • Lead generation & lead scoring
    • Social media advertising
    • Google Ads Search & Display
    • Online bannering via De Tijd, Sabato, L’Echo …
    • SMS-marketing voor een klantgerichtere ervaring
    • Op maat gemaakt dashboard om alle KPI's op te volgen en te rapporteren

Uiteraard is deze opdracht nog niet afgelopen. Onze marketing funnel blijven we aanpassen, optimaliseren, testen en uitbreiden. Tot The Grand uitverkocht is!

VDD The Grand Nieuwpoort online marketing campagnes

Neem contact op

Wil je ook je bedrijf een boost geven door het inzetten van online marketing, maar je weet niet waar beginnen? Of je zoekt een partner om je digitale marketing naar een hoger niveau te brengen. Just drop us a line!